Datum:  Donderdag 31 oktober 2019
Locatie:  Center Parcs Zandvoort
Prijs:  €145,- pp. inclusief lunch en drank
Tijdstip:  10.00 uur tot 14.00 uur

Nederlanders en Belgen:
We verstaan elkaar wel, maar begrijpen elkaar niet

Ben je van plan om uit te breiden naar België? Of ben je met je business al actief op de Belgische markt en wil je je huidige campagnes doorvertalen naar deze markt? Een makkie toch?

Think again! Ondanks een aantal gemeenschappelijke kenmerken waaronder de taal, verschilt de Belgische markt behoorlijk met de Nederlandse. Veel Nederlandse bedrijven maken dezelfde terugkerende fouten en dat is zonde!

In deze workshop leg ik uit met welke zaken je rekening kunt houden als je aan de slag gaat binnen de Belgische markt.

Wat kun je verwachten tijdens de workshop?

  • Hoe de Belg, de Vlaming en de Waal zich als consument gedraagt en hoe daar op in te spelen;
  • Een overzicht van het medialandschap in België;
  • De do’s en don’ts van (digitaal) adverteren in België;
  • Case WE FASHION : hoe met eenvoudige wijzigingen de conversie verhogen;
  • Case CENTER PARCS : Hoe Center Parcs zijn content efficiënt aanpast aan de belgische markt!

Na de workshop begrijp je het volgende:

  • Hoe je je strategie kan ontwikkelen om de Belgische markt te veroveren;
  • Wat de belangrijkste mediapartners kunnen zijn voor jou;
  • Hoe je je website moet herinrichten zodat de Belg jouw product of dienst koopt;
  • Hoe het cultuurverschil met Nederland maar ook in België in elkaar zit en wat je er aan kan doen voor je bedrijf

Referenties

Landal Greenparks

“De reflectie op onze marketingstrategie en de scan van onze webcontent hebben bruikbare inzichten opgeleverd voor onze marktbewerking in België.”

Marion Steenbergen, Marketing Manager Belgische markt, Landal Greenparks

Landal Greenparks

“Bedankt voor het onderzoek. Erg interessante bevindingen waar we zeker wat mee kunnen.”

Carin De Block, Ecommerce Manager, WE Fashion

Landal Greenparks

“Eric heeft in een interactieve workshop treffende inzichten en adviezen gegeven, waardoor we onze marketingaanpak in België hebben kunnen verbeteren.”

Sander Geleenst, Marketing Manager, Buro Scanbrit

Meld je aan

Ik meld me aan voor de workshop Vraag het de Belg op donderdag 31 oktober 2019
Ik ga akkoord met facturatie per e-mail