Online beter converteren
richting de Belgische markt

“Ik word wel gezien in België, maar ze converteren niet”

Een sterke online aanwezigheid is belangrijk als je wil groeien. Dit geld net zo zwaar in België als in Nederland. De meeste Nederlandse bedrijven maken echter een doorslag van hun Nederlandse website naar een Belgische website. Terwijl een website aangepast aan de Belgische consument nou net de groeimotor is voor jouw business in België, of het nou voor B2C of B2B is.

De online verschillen tussen België en Nederland

Uit onze ervaring bij webaudits en conversie-optimalisaties voor de Belgische markt zien we volgende zaken telkens terug komen:

  • Taal: Het niet of weinig aanpassen van taal- en woordgebruik die
    de Belg niet begrijpt.
  • Cultuur: Het ontbreken van extra informatie die de Belg afschrikt om tot aankoop
    of tot het maken van een afspraak over te gaan.
  • Clickpaths: De directe aanpak rechtstreeks naar de betaalpagina is niet altijd de
    kortste weg naar conversie.
  • Betaalflow: De conversie-killer op de Belgische markt is het niet aanpassen van
    betaalflows voor de Belgische markt. Met kleine aanpassingen zien we verbetering in
    de resultaten en conversies.

Bovendien is het gemiddelde e-commerce en online business aandeel in België nog in volle groei ten opzichte van Nederland, wat heel wat kansen oplevert als je website ook effectief is aangepast op de Belgische consument.

Ik wil meer informatie!

Deze bedrijven gingen jou voor

Landal Greenparks

“De reflectie op onze marketingstrategie en de scan van onze webcontent hebben bruikbare inzichten opgeleverd voor onze marktbewerking in België.”

Marion Steenbergen, Marketing Manager Belgische markt, Landal Greenparks

Landal Greenparks

“Bedankt voor het onderzoek. Erg interessante bevindingen waar we zeker wat mee kunnen.”

Carin De Block, Ecommerce Manager, WE Fashion